Logo-1
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

یکی از رویاها و آرزوهای هر صاحب کسب و کاری این است که یک کسب و کار عالی و موفق داشته باشد به طوری که بتواند شعبه های زیادی تاسیس نموده و درآمد خوبی از این راه به دست آورد و مشتریان برای محصول او صف کشیده و هرگز دغدغه فروش و نداشتن مشتری را نداشته باشد. ما برای اینکه به این کسب و کار عالی برسیم نیازمند ۵ شناخت هستیم:

1) شناخت خود
2) شناخت محصول
3) شناخت مشتری
4) شناخت بازار
5) شناخن رقبا
۱)شناخت خود
یک صاحب کسب وکار مثل کاپیتان یک کشتی است که می تواند کشتی را به مقصد برساند و یا غرق کند و مسئول اصلی رسیدن به مقصد یا غرق شدن کشتی بر عهده کاپیتان است و مسئول اصلی موفقیت یا شکست هر کسب و کاری هم برعهده صاحب کسب و کار است پس اگر بخواهیم در کسب و کارمان موفق شویم باید ابتدا خود را مورد آنالیز و بررسی قرار دهیم ، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی ، قوت ها را تقویت کنیم و ضعف ها را بهبود بخشیم و باید بدانیم هرگز کسب و کاری بزرگتر از صاحبش ، بزرگتر از علم صاحبش و بزرگتر از مهارت صاحبش نمی شود و ما زمانی بزرگ می شویم که مرتب روی خود سرمایه گذاری کنیم، آموزش ببینیم و مطالعه کنیم . هرچه بیشتر آموزش ببینیم بیشتر می دانیم و هرچه بیشتر بدانیم سریعتر موفق می شویم.

۲)شناخت محصول
شناخت محصول یکی از رموز موفقیت در فروش بیشتر است زیرا که مشتری امروز دوست دارد از افرادی خرید کند که در زمینه کاری خود متخصص باشند و ما زمانی به تخصص می رسیم که کاملا در مورد محصولی که عرضه می کنیم آگاهی و اطلاعات کامل داشته باشیم و از کلیه نکات و زیر و بم محصول مثل نکات اصلی، نکات فرعی، شرکت سازنده، روش های نگهداری و تعمیرات، مراکز خدمات پس از فروش، قطعات یدکی و… با خبر باشیم و تسلط کافی پیدا کنیم و بدانیم این محصول قرار هست چه سود و منفعتی به مشتری برساند و چه گره ای از کار مشتری باز کند تا چنان با اقتدار و اطمینان محصول را به مشتری معرفی کنیم که شوق خرید در مشتری ایجاد شود.

۳)شناخت مشتری
شناخت مشتری امریست ضروری برای پیشرفت کسب و کار.

شناخت مشتری یعنی اطلاعات شما از مشتری:

اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند.
از چه جنسیتی هستند.
چند سالشون هست.
بیشتر کجا ها حضور دارند.
تفریحات و علاقه های آنها چی هست.
چه نیاز و خواسته ای دارند.
هرچه در مرحله شناخت مشتری اطلاعات کامل تری از مشتری بدست آورید راحت تر می توانید آنها را پیدا کرده و جذب مشتری بیشتری داشته باشید و بعد از جذب هم به راحتی می توانید روابطی پایدار و طولانی مدت با آنها بر قرار کنید.

۴)شناخت بازار
شناخت بازار یعنی اینکه خوب بازار را لمس کنیم، بو کنیم و ببینیم بازار به چه سمتی حرکت می کند و پیش بینی مشاوران در مورد این بازار چیست، قرار هست در آینده چه اتفاقاتی در این بازار بیفتد ، ما باید چه آمادگی هایی و چه استراتژی هایی برای مقابله با آن داشته باشیم ، چه تهدید و فرصت هایی امکان دارد به وجود بیاید و چگونه با این تهدید ها و فرصت ها رو به رو شویم تا بیشترین نفع را ببریم.

۵)شناخت رقبا
شناخت رقبا یکی دیگر از عوامل موفقیت در کسب و کار هست اینکه شناسایی کنید رقبای شما چه کسانی هستند، در کجاها حضور دارند ، چقدر از سهم بازار را گرفته اند ، چه خدماتی را به مشتریان خود ارائه می دهند و چه خدماتی را ارائه نمی دهند. این اطلاعات به شما کمک می کند تا با ابتکار و خلاقیت های بیشتری کمپین های بازاریابی رقبا را خنثی کنید ، قیمت های رقابتی بهتری ایجاد کنید و استراتژی بازاریابی بهتری تدوین نمایید. مورد بعدی در شناخت رقبا این است که خدماتی را به مشتریان ارائه دهید که رقبای شما ارائه نمی دهند تا از این طریق یک وجه تمایز نسبت به رقبای خود داشته باشید.

صرف نظر از اینکه چه نوع کسب و کاری دارید این پنج شناخت به شما کمک می کند تا سریع تر در کسب و کارتان موفق شوید و موفقیت خوبی بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *