Logo-1
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

چگونه بهترین رنگ سازمانی را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟ یکی از دغدغه های صاحبان کسب و کار انتخاب رنگ سازمانی است. در این مقاله قرار هست به این مورد بپردازیم که مفاهیم رنگ ها چیست و چگونه یک رنگ سازمانی برای کسب و کار خود انتخاب کنیم

رنگ سفید

رنگ سفید نماد معصومیت و پاکی است، رنگ سفید نشانگر سرما، پاگیزگی، آرامش، تقوا و تازگی است. استفاده از رنگ سفید که اصل همه رنگ ها است به شما احساس آزادی و رهایی بیشتری می بخشد. این رنگ در هر موقعیت و یا ارتباطی باعث می شود بتوانید از حل مشکلاتتان برآیید. رنگ سفید یکی از کاربردی ترین رنگ ها در طراحی و دکوراسیون یک فضا است زیرا هم آن مکان را روشن تر و بزرگ تر جلوه می دهد و هم قابلیت ترکیب با رنگ های دیگر را هم دارد.
رنگ سازمانی سفید یک انتخاب خوب برای  کسب وکارها و فروشگاه های وسایل عروسی و ازدواج، امکانات پزشکی و دندانپزشکی، آشپزخانه ها، نانوایی ها، موزه ها، اماکن تاریخی، فروشگاه ها و فضاهای کوچک و کم نور است.
 

رنگ مشکی

رنگ مشکی نماد قدرت، اعتبار، ظرافت، سلیقه، سادگی و دل فریبی است و می توان آن را گاهی تهدیدآمیز و غیر دوستانه تلقی کرد.
استفاده از این رنگ باعث می شود توانایی بیشتری در تمرکز کردن داشته باشید.
رنگ مشکی به دلیل لاغر نشان دادن یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در مد و لباس می باشد. در بعضی از فرهنگ ها رنگ مشکی نماد غم ، عزاداری و سوگواری است.
رنگ مشکی هم مانند رنگ سفید یک رنگ ترکیبی است و برای کافی شاپ ها، طلافروشی ها، فروشگاه های موسیقی، حقوق دان ها، حسابداران و فروشگاه های لوازم الکتریکی و لاستیک فروشی ها می تواند رنگ سازمانی مناسبی باشد. .
 

رنگ آبی

آبی رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم و محبوب ترین رنگ در بین مردان است.آمارها نشان می دهد در بین آقایان 57% و در بین خانم ها 37% به رنگ آبی علاقه دارند.
آبی در انسان احساس آرامش، راحتی، آسودگی، زیبایی، عقل، صداقت و اعتماد ایجاد می کند.
رنگ آبی به مردم کمک می کند مشکلات خود را با اعتماد به نفس حل کنند، رنگ آبی می تواند نماد اندوه و افسردگی نیز باشد. از این رو، در تبلیغ مواد غذایی رنگ آبی به کار نمی رود. رنگ آبی اشتها را ازبین می برد، این رنگ به مردم کمک می کند وزن خود را کاهش دهند، رنگ آبی در آرم و نشان شرکت ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد،  رنگ سازمانی آبی رنگ مناسبی برای شرکت های مسافرتی، بانک ها، شرکت های آب، دفتر پزشکان، داروخانه ها، هتل ها، مطب روانشاسان و مراکز کاهش وزن می باشد. در برخی پروژه ها اثبات شده که رنگ آبی توانایی کارمندان و و رزشکاران را نیز افزایش می دهد.
 

رنگ قرمز

رنگ قرمز رنگ گرمی است که برانگیزاننده هیجانات قوی است. رنگ قرمز نشان گر عشق، حرارت و صمیمیت است و به وجود آورنده احساس شور و هیجان و گاهی مواقع تحریک کننده احساس خشم و عصبانیت. قرمز یکی از رنگ هایی است که اکثر افراد با آن ارتباط قوی برقرار می کنند و واکنش شدیدی نسبت به آن نشان می دهد. قرمز ضربان قلب را افزایش داده و میزان انرژی را بالا می برد و اشتها را تحریک می کند به همین دلیل است که این رنگ بیشتر در فست فود ها به کار می رود.
تنها هاله هایی از رنگ قرمز بر روی هر چیزی می تواند توجه بیشتری را به آن جلب نماید و می توان به عنوان یک رنگ تحریک کننده در دکوراسیون مغازه استفاده کرد چه علامت خطر، چه روز ولنتاین، به هر حال قرمز آنجاست تا حواس شما را به خود جلب کند و چشمانتان را خیره سازد.
 
چگونه بهترین رنگ سازمانی را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

رنگ صورتی

صورتی رنگی است که از اثبات زیادی برخوردار است و هرجا که باشد زندگی و نشاط را در آن مکان القا می کند در واقع صورتی رنگ شادی و نشاط است.
رنگ صورتی، رنگ لطافت، عشق، احساسات رمانتیک و عاشقانه، راحتی و آرامش است. صورتی رنگ خانم هاست و مخصوص کسب و کارهایی است که مشتریان آن ها دختران و خانم های جوان هستند.
صورتی رنگی است که درمان ضد افسردگی و گوشه گیری می باشد اگر در بین اطرافیان افرادی دارید که گوشه گیر و افسرده هستند می توانید لباس های با رنگ صورتی به آن ها هدیه بدهید و یا پیشنهاد بدهید خرید کنند.
رنگ زرد
زرد رنگی است برای نمایش تابناکی و درخشندگی، خوشحالی، خوشرویی و سر زندگی، راحتی و خوش بینی در آگهی هاست. رنگ زرد برای گل فروشی ها، قنادی ها، اسباب بازی فروشی ها، پارک های تفریحی و حراجی های بزرگ رنگ ایده آلی است. رنگ زرد اولین رنگی است که در فرآیند دیدن جذب می شود و در اکثر مواقع توجه کسانی را جلب می کند که فقط به ویترین مغازه نگاه می کنند و احساس خوش بینی و جوانی را منتقل می کند چون رنگ زرد از بقیه رنگ ها زودتر دیده می شود برای همین است در طراحی بنرهای تبلیغاتی با پس زمینه قرمز و همچنین در راه ها جهت هشدار به رانندگان که مشکل در راه یا مسیر وجود دارد به کار می رود.
 

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی ترکیب زرد و قرمز است و به عنوان یک رنگ انرژی زا در نظر گرفته می شود. رنگ نارنجی احساس هیجان، گرما، شوق و شور را به ذهن می آورد. رنگ نارنجی معمولا برای جلب توجه استفاده می شود. رنگ نارنجی خریداران را به طور ناگهانی مجذوب می کند، احساسات آن ها را تحریک می کند. این رنگ می تواند کمک کند اگر قیمت کالایی گران است عاقلانه به نظر برسد.
برای اتیکت قرمز یا رنگ مناسب برای نوشتن قیمت یا نوشتن درصد تخفیف نارنجی را به کار ببرید. نارنجی رنگی بی عیب، کامل و مناسب برای محصولاتی است که گروه کثیری از مردم را راضی می کند، این رنگ اشتها آور است و اگر کودک و فرزند شما غذا نمی خورد می توانید غذای فرزندانتان را در بشقاب نارنجی سرو کنید. این رنگ همچنین رنگ خوبی برای آبمیوه فروشی ها و رستوران ها می باشد.
 

رنگ قهوه ای

قهوه ای نماد چوب، قهوه و محصولات برآمده از زمین است. قهوه ای رنگ اعتماد، سختی، قدرت، بلوغ، راحتی، استحکام و استواری و پایداری است.
در حال حاضر قهوه ای رنگ ثروت و تنومندی است و مرم غالبا به رنگ قهوه ای اطمینان دارند و به آن اعتماد می کنند. افرادی که رنگ قهوه ای را دوست دارند کسانی هستند که کاملا می توان به آن ها اعتماد کرد.
اگر شما رنگ قهوه ای را دوست دارید به ندرت تغییر عقیده می دهید و با آن که کمتر تصمصم می گیرید اما با هر تصمیمی که بگیرید آن را اجرا خواهید کرد.
رنگ سازمانی  قهوه ای یک رنگ ممتاز برای آهن فروشی ها، قهوه خانه ها، فروشگاه های صنعتی، فروشگاه های صنایع چوب، غذا فروشی ها، فروشگاه های پوشاک مردانه، کابینت فروشی ها، ساعت فروشی ها و نجاری ها است.
 

رنگ بنفش

رنگ بنفش بر خیال پردازی شما می افزاید و کمک می کند احساس قدرت و اختیار بیشتری داشته باشید. رنگ بنفش رنگ اصالت، معنویت و خلاقیت است. این رنگ ارتباط دهنده ذهن و احساسات است، نشاط بخش و آرامش بخش می باشد و بد گمانی را از بین می برد.
وقتی می خواهید جلوه ای شیک و خیره کننده همراه با لذت ایجاد کنید خیلی از رنگ ها از جمله بنفش می تواند به کارتان بیاید.
این رنگ مناسب برای عطر فروشی ها می باشد. بنفش ثروت را به تصویر می کشد و وقتی با طلایی ترکیب می شود این تاثیر را چند برابر می کند. بنفش همچنین لوکس بودن را ایجاد می کند و نشانه ارائه محصول با کیفیت است به ویژه وقتی با طلایی و نقره ای ترکیب شود.
 

رنگ سبز

رنگ سبز نشانه آرامش، خوشبختی، سلامتی، پول، نوگرایی، امید و … است.
رنگ سبز به مردم آرامش داده و استرس را کاهش می دهد به همین دلیل رنگ مدارس، اتاق های انتظار بیمارستان، دیوارهای زندان به رنگ سبز است. رنگ سبز نماد پول بوده و رنگ مهمی برای مشاوران مالی بانک ها و حسابداران است.
رنگ سبز برای کالاهایی که در فضای باز عرضه می شوند بسیار مهم است زیرا به مشتریان احساس طبیعت را القا می کند.
این رنگ برای مراکز و موسسات فعال در زمینه محیط زیست، میوه فروشی ها، سبزی فروشی ها، منظره سازی و کشاورزی مناسب می باشد.
رنگ سبز در دکوراسیون داخلی به دلیل اثر آرامبخشی که دارد مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 

رنگ زرشکی

رنگ زرشکی نماد پیچیدگی خلاقیت، تجمل و ثروت است. زرشکی آبی فام(زرشکی با ته رنگ آبی)موجب رمز آلودگی می شود زمانی که رنگ زرشکی سرخ فام(زرشکی با ته رنگ قرمز) می شود انسانیت و خلاقیت را القا می کند، زرشکی با قرمز کم رنگ بیشتر توجه جلب می کند.
رنگ زرشکی رنگ مهمی برای هنرمندان، رستوران های بزرگ، فروشگاه های پوشاک، کتاب فروشی ها، گالری های هنری، کلوپ های شبانه، عکاسی ها، کلوپ های خارج از شهر، آموزشگاه های چوگان، جواهر فروشی ها، آرایشگران و …….است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *