Logo-1
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

مشتریان از چه کسانی خرید می کنند و چگونه تصمیم می گیرند؟

اگر ما بدانیم که مشتریان هنگام خرید چه معیار هایی را برای انتخاب فروشنده دارند خیلی راحت تر می توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم.
به طورکلی مشتریان هنگام خرید و انتخاب فروشنده 3 معیار را در نظر می گیرند.

1)مشتریان از فروشندگانی خرید می کنند که مثل خود آنها باشند

انسان ها به صورت ذاتی و غریزی دوست دارند با افرادی هم صحبت شوند و نشست و برخواست کنند که مثل خوشان باشند وروحیه ،عقاید،رفتار، کلام ، حالت بدن و حالت های مشابه به هم داشته باشند و ما ایرانی ها یک ضرب المثلی داریم که می گوید”کبوتر با کبوتر،باز با باز    کند همجنس یا همجنس پرواز”.
هرچه بیشتر شبیه مشتریان شویم آنها احساس راحتی بیشتری با ما دارند و این رفتار احتمال فروش را افزایش می دهد.

تکنیک همگامی در فروش

یک تکنیکی در فروش وجود دارد به نام همگامی در فروش. این تکنیک می گوید اگر من مثل شما باشم شما من را دوست خواهید داشت و اگر شما مرا دوست داشته باشید می خواهید با من به توافق برسید و این یکی از تخصص ها و هنرهای فروشنده است که  طی یک چارچوبی با هر مشتری، شخصیت خود را مطابق میل مشتری درآورد.

2)مشتریان از فروشنده ای خرید می کنند که دوستش دارند.

اگر ناچار و محتاج کالایی نباشیم هرگز کالایی را از فروشنده ای که از آن خوشمان نمی آید نمی خریم و همان طور که در مقدمه همین فصل گفتم حتی حاضریم برویم دور تر از محل زندگی و کسب و کارمان کالایی را بخریم شاید هم گران تر فقط به این خاطر که از آن فروشنده خوشمان می آید و دوستش داریم.
طبق قانون تقابل انسان ها دوست دارند لطف طرف مقابل را جبران کنند، وقتی ما چیزی به کسی بدهیم  طرف مقابل خود را ملزم می داند چیزی به شما بدهد یا بخرد مثلا برای دوستانتان یک هدیه می خرید و بعد او در جبران کار شما یک هدیه واسه شما می خرد.
در فروش هم قانون تقابل صدق می کند و مشتریان فروشندگانی را دوست دارند و از آنها خرید و لطف آنها را جبران می کنند که ابتدا یک حس خوب، لطف و توجهی دیده باشند.

3)مشتریان از فروشنده ای خرید می کنند که به آن اعتماد دارند.

مهمتر از اعتماد سازی حفظ و نگهداری اعتماد ساخته شده است. مشتری دفعه اول را به هر نحوی به فروشنده اعتماد می کند. اما اگر فروشنده نتواند تعهدی را که داده است بر آورده کند و یا خلف وعده کند این اعتماد از بین می رود. بنابراین بهترین فروشنده همانطور که در فصل قبل گفتیم فردی است که مشاور فروش باشد و اعتماد مشتری به خود را همیشه حفظ کند و بداند مهمترین دارایی او مشتریانی هستند که به او اعتماد کردند و قرار هست در بلند مدت ،ماه بعد و سال بعد وسالیان بعد به این مشتریان خدمات دهد و با آنها روبه رو شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *