Logo-1
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

چه بخواهیم وچه نخواهیم ما در دوره هستیم که دوره رکود هست، بگذارید بهتر بگویم همیشه در بازار کسب و کار زمان هایی بازارخوب و عالی هست و زمان هایی دچار رکود هست فروش در زمان رکود مانندزندگیکردن در طوفان دریامیمونه ما به عنوان صاحب کسب و کار باید زندگی کردن در طوفان را یاد بگیریم . یک روز آرامش هست و روز دیگر طوفانی بازار کسب و کارهم همین طور هست به همین خاطر در این مقاله می خواهیم شما را با راهکارهایی آشنا کنیم تا در شرایط رکود هم شما بیشترین فروش را داشته باشید.

روش های افزایش فروش در زمان رکود بازار
۱) فروش به مشتریان فعلی:
مشتریان فعلی شماه چاه نفت شما هستند .آنها افرادی هستند که شما را می شناسند به شما اعتماد دارند و از شما خرید می کنند پس اگر به این مشتریان در هر بار خرید سعی کنید بیشتر بفروشید می تواید فروش خود را افزایش دهید
به طور مثال فرض کنید شما در روز ۱۰ مشتری از شما خرید می کند اگر سعی کنید که به هر مشتری فقط مبلغ ۲۰۰۰۰ تومان بیشتر بفروشید می شود روزی ۲۰۰۰۰۰ تومان فروش یبیشتر در ماه می شود ۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان و درسال می شود ۷۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان به همین راحتی می توانید فروش خود را افزایش دهید .

۲)بازگرداندن مشتریان شاکی:
مشتریان شاکی مشتریانی هستند که از شما خرید کرده اند و با شما و محصولات شما آشنا هستند و الان بنا به دلایلی از شما ناراضی شده اند و دیگر خرید نمی کنند

اگر این مشتریان را بازگردانید فروش شما چندین برابر افزایش می یابد.

روش های بازگرداندن مشتریان شاکی و ناراضی

مدیر عامل یا شخص کلیدی شرکت یا فروشگاه با مشتری ناراضی تماس بگیرد مذاکره کند.
دلیل نارضایتی او رابپرسید و سعی کنید بر طرف کنید.
برای مشتریان ناراضی خود تمهیدات وپیشنهاد ویژه ای در نظر بگیرید مثلا تخفیف ویژه با شرایط پرداخت مناسب که به راحتی نتواند آن را رد کنند.

در صورت امکان مشتری خود را به یک سمینار یا رستوران دعوت کنید
به مشتری ناراضی هدیه ای بدهید.
۳) بازاریابی مشتریان جدید:
در هر کسب و کاری هستید بخش از فعالیت های روزانه خود را صرف بازاریابی کنید . صدای شما باید به گوش مشتری برسد و مشتری بداند یک شرکتی هست و این چنین خدماتی ارائه می دهد. یکی از اشتباهاتی که صاحبان کسب و کار انجام می دهند این است که در زمان رکود بازاریابی را متوقف می کنند در حالی که این اشتباه هست و بعد از اینکه رکود تمام شود شما خیلی جلوتر از افرادی هستید که تازه می خواهند کار را شروع کنند. حداقل روزی یک نفر بازاریابی کنید واصل یک را هرگز فراموش نکنید.

اصل یک می گوید اگر شما فقط روزی یک بازاریابی انجام دهید آخر ماه ۳۰ نفر یا شرکت شما را می شناسند و آخر سال ۳۶۵ نفر یا شرکت با کسب و کار شما آشنا شده اند و از شما خرید می کنند. با اصل یک نه فشاری بر شما می آید ونه آنقدر سخت و وگیر هست که نتواند انجام داد، بالاخره هر حرکتی ازبی حرکتی بهتر است آب هم اگر یکجا بماند راکد و گندیده می شود.

۴) از مشتریان خود بخواهید شما را به دیگران معرفی کنند:
تا می توانید به مشتریان فعلی خود حس خوب بدهید حتی به آنها درقبال خرید و مناسبت های مختلف هدیه ای بدهید حتما نیاز نیست به آنها هدیه گران قیمت بدهید صرف هدیه ای باشد تا به آنها بفهمانید که همیشه به یاد آنها هستید و در نهایت از آنها بخواهید که شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند یا شماره دوستان و آشنایان خود را که می دانند از محصولات شما می توانند استفاده کنند به شما بدهند و این اجازه را از مشتریان خود بگیرید تا موقع تماس با دوستنانشان بگویید که آنها معرفیشان کرده اند با این کار مشتریان جدید بدست می آورید و می توانید فروش خود را افزایش دهید.
به نظر من افزایش فروش در زمان رکود آسان است فقط باید هوشمندانه و مستمر کار کنیم.
به قلم حامد بلور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *